Pátek 28. února 2025 vstoupí do historie Sportky. V rámci rekordní milionové vánice vznikne během jediného dne 40 nových milionářů – nejvíce v celé více než 65leté historii této legendární loterie. Jak se rodí nápady na prémiová slosování, co hráče nejvíc láká a proč se letos mění pravidla? Nejen o tom jsme si povídali s brand manažerem Sazky Martinem Eliášem.
Jak vznikají nápady na prémiové hry oblíbených loterií?
Zdroje nápadů na prémie, o které by se mohlo hrát ve Sportce či Eurojackpotu, jsou různé. Naprostou většinu ale vymýšlíme interně, přímo ve firmě, částečně u nás na marketingu a pak i při diskusích s dalšími odděleními. Hledáme vždy prémie, které přinášejí emoce a hodí se k dané příležitosti. Kupříkladu na den sv. Martina pravidelně nabízíme jako prémií bílý Ford Mustang – jako ekvivalent bílého koně, na kterém má Martin přijet, a jde o velmi dobře přijímanou prémii.
Na základě čeho se tedy rozhoduje, o co se bude hrát?
U nových prémií často řešíme, co je zrovna v kurzu a o čem se ve společnosti mluví. Takto třeba na sklonku minulého roku vznikla prémie Zlatá cihla v Eurojackpotu. Pravidelně se totiž ve zprávách objevovaly informace o tom, jak cena zlata roste a že je na svých maximech. My jsme se rozhodli tuhle situaci využít a nabídnout zlato jako prémii k našemu slosování. Samozřejmě si před zavedením každé prémie její atraktivitu ověříme na zákaznickém výzkumu – nejen mezi našimi hráči, ale i mezi nehráči loterií, kteří prémie hodnotí a určují, do jaké míry jsou pro ně lákavé.
A na jaké prémie se můžeme těšit letos?
Kromě oblíbených prémií, jako jsou vozy Land Rover Defender v Eurojackpotu nebo Škoda Karoq ve Sportce, se můžete těšit i na zbrusu nový atraktivní automobil, který bude prémií v jedné z našich loterií. Jeho název a konfiguraci ale zatím nemůžeme odhalit. Kromě nových prémií nás čekají i nové příležitosti ke vsazení, jejichž komunikaci momentálně připravujeme. Chystáme například překvapení v podobě nové kampaně a prémie na Halloween.
Tak to už se těšíme! Takže počet prémií bude letos opět vyšší než v roce 2024?
Je to tak, každý rok rozdáváme stále více prémií. V roce 2024 jsme ve Sportce a Eurojackpotu rozdali celkem 190 prémií v hodnotě 273 milionů korun a letos bude jejich počet ještě vyšší.
Zvyšuje se počet sázejících na den slosování, kdy je ve hře prémie?
Při každé prémii je vidět zvýšený zájem zákazníků, a to jak na tržbách, tak na počtu plných tiketů, které jsou nezbytnou podmínkou účasti ve slosování. Počet plných tiketů se při prémiovém slosování zvyšuje o 5 až 15 % v závislosti na atraktivitě prémie.
Dá se v krátkosti říct, proč jsou prémie tak oblíbené?
Jistě, protože zvyšují šanci na dodatečnou – a často pořádně tučnou – výhru. Nemusíte trefit žádné číslo v osudí loterie, a přesto můžete vyhrát hmotnou prémii, pokud je následně dodatečně vylosovaná vaše sázenka. Losuje se navíc jen z plných sázenek, což šanci na výhru ještě zvyšuje.
Co konkrétně na prémiích zákazníky láká?
Je to také emocionální rovina výhry. Vyhrát peníze je sice krásné, ale až pak člověk přemýšlí, co si za ně pořídí. U prémií rovnou vidí, co vyhrál – může si představit, že odjíždí se zbrusu novým autem, nebo že dostane do ruky cihlu zlata v hodnotě dvou milionů korun. A to se vám nestane každý den.
Takže prémie jsou vlastně jednou z motivací ke vsazení…
Ano, určitě. Na část dosavadních nehráčů loterií prémie fungují dokonce lépe než sebevětší jackpot. Konkrétní materializovaná výhra často přiměje nehráče, aby si šli poprvé vsadit. Například při losování Eurojackpotu na Silvestra jsme nabídli jako prémii byt v Praze za 20 milionů korun. Taková prémie tu roky nebyla a hned byl vidět zvýšený zájem nejen nových hráčů, ale i těch, kteří si třeba půl roku nevsadili. I pro ně byl byt v Praze velkou motivací. Pomohlo samozřejmě i to, že šlo o silvestrovské losování – na tento den si tradičně sází i lidé, kteří jinak loterie nehrají.
Teď ale k tomu hlavnímu – aktuálně „zuří“ Milionová vánice Sportky a blíží se rekordní finále. Co nás čeká?
Milionová vánice Sportky je mezi hráči velmi oblíbená, a to ještě umocňuje změna mechaniky celé akce. Zatímco dřív jsme 100 milionů rozdávali během 20 slosování, letos jsme se rozhodli rozdat celou částku ve čtyřech pátečních slosováních. A vrchol přijde právě teď v pátek–28. února. Hned 40 zákazníků vyhraje garantovaný milion korun v jednom slosování Sportky. Ano, minimálně 40 sázejících tedy ten den odejde s pořádným balíkem.
Dá se tedy očekávat také rekordní zájem sázejících?
Naše očekávání jsou opravdu vysoká. Nikdy v historii jsme nenabízeli takové množství garantovaných milionářů v jednom slosování. Očekáváme více než dvojnásobné tržby a výrazně zvýšený počet plných sázenek – měl by se pohybovat mezi 80 až 90 %, což je oproti běžným 50 až 60 % opravdu výrazný nárůst.
Zapojte se do Milionové vánice právě teď!
Tento pátek je zkrátka výjimečný. Poprvé v historii vznikne v jednom slosování Sportky hned 40 nových milionářů. Chcete být jedním z nich? Pak není nic jednoduššího než si vsadit plný tiket Sportky se šancí na jednom z více než
7 600 obchodních míst Sazky. Vsadit si můžete ale také
online na webu Sazky nebo prostřednictvím mobilní
aplikace. Držíme všem hráčům palce a přejeme hodně štěstí!