Citlivé osobní údaje, jako jsou různá hesla či PIN k bankovní kartě do mobilního telefonu vůbec nepatří, pokud je tam už máte, snažte se alespoň řídit následující sadou doporučení od SAZKAmobilu:
- Mobil nikomu nepůjčujte, to se týká především lidí z ulice, kteří vás mohou žádat třeba o zavolání.
- K odemykání mobilního telefonu používejte minimálně PIN. Ten by neměl být 1234 (ani 0000), nastavte si jiný, který se nijak neváže k vaší osobě (např. rok narození není vhodný).
- K odemykání úvodní obrazovky telefonu můžete u většiny moderních smartphonů využít také biometrické údaje (záznam hlasu, sken obličeje, otisky prstů).
- Některé telefony a externí aplikace nabízejí dodatečné zabezpečení pro případ krádeže či ztráty přístroje (např. vystopování či zablokování mobilu), nebojte se je využívat.
- Jako hesla pro přístup k citlivým datům nikdy nepoužívejte jednoduché fráze či data narození, preferujte složitější řetězce (alespoň 8 znaků, čísla i písmena, alespoň jedno velké písmeno) s žádnou návazností na vaší osobu.
- Nastavte automatické zamykání mobilního telefonu. Muset vždy znovu zadávat PIN sice není tak pohodlné, ale rozhodně je to bezpečnější.
- Operační systém udržujte v co možná nejnovější verzi, aktualizace často zahrnují i záplaty bezpečnostních chyb.
- Aplikace stahujte jen z ověřených zdrojů (Google Play, Windows Phone Store, iTunes), minimalizujete tak riziko infekcí virem či jiným typem škodlivém kódu.
- Především v mobilních telefonech na platformě Android určitě využívejte antivirový program.
- K internetu se nepřipojujte prostřednictvím nezabezpečené Wi-Fi, riziko zneužití je zde enormní.