Hrajete důležitý esportový zápas a do pokoje vtrhne máma, která uklízí a nadává, že zase sedíte u počítače. Nebo uprostřed boje dostanete pokyn, že se hra ovládá jinak než obvykle, či máte omezený prostor pohybu.
Přečtěte si také: Hráči jsou obézní a agresivní. 5 nejčastějších mýtů kolem počítačových her
Takové i jiné situace připravili organizátoři netušícím hráčům během unikátní show, kde však nešlo jen o hraní, ale hlavně o zábavu. Událost byla speciální nejen svým pojetím, ale i tím, že se od loňského podzimu jednalo o vůbec první akci, na které se sešly desítky lidí naživo na jednom místě.V hlavní roli CS:GO
Netradiční show s názvem SEMTEX FOCUS Showmatch uspořádal v pátek 16. dubna v pražském Loftu BubNy esportový tým Brute spolu s partnery Semtex a agenturou WMC Grey. A nešlo jen o klasické přátelské utkání ve hře CS:GO. Kromě hráčů Brute dorazili na akci také známí veteráni CS:GO, streameři, youtubeři. Prostě událost, která v době covidové vypadá jako z jiného světa.„Připravili jsme si do každého ze tří zápasů spoustu nápadů a aktivit, jak budeme hráče vytrhávat z pozornosti a trochu otravovat. Rozhodně to neměli lehké. Mezi hráče vběhla uklízející maminka, stěžovala si, že už zase kluci sedí u toho CSka, brala jim klávesnici, mopem šmejdila pod nohama a hráči vůbec nevěděli, co se děje,“ popisuje s úsměvem content manager týmu Brute Ondřej Kolek. Taková situace se postarala třeba o herní smrt Karla „fredi“ Královce.
Show pro desetitisíce fanoušků
Kromě starostlivé maminky, která tahala hráče na večeři s komentářem, ať si hru laskavě zapauzují, organizátoři připojili hráčům naštvanou přítelkyni do týmové hlasové komunikace na Discord. Připravili i herní twisty - obrácené ovládání, přesilovky, nákup konkrétního vybavení, omezení pohybu atd. Na přenos ze show se dívalo dohromady několik desítek tisíc lidí.
„Největší radost mám ale z toho, jak si akci užili hráči. Skvělé bylo, že také komunita, která hráče v chatu neskutečně hecovala, vymýšlela další nápady, jak hráče během hry rušit. Týdny příprav byly hodně náročné i kvůli covidovým bezpečnostním opatřením. Ale vyplatilo se,“ doplňuje Aleš Hladil, Brand manager značky Semtex.
Vůbec první akce od podzimu
Zpětná vazba od hráčů i publika byla skvělá. A to také proto, že se jednalo o první větší offline event v českém esportu od loňského podzimu. „Bylo to něco, co tu nikdo neudělal. Všichni znají show jako přátelské fajn utkání a občas se dělají i ty herní úkoly, třeba že si všichni nakoupí stejnou zbraň, nesmí se chodit popředu, místo levého tlačítka se musí střílet mezerníkem, ale nikdo nedělal takhle reálné věci, jakože jsme poslali herečku jako mámu, která hráče vyrušovala při hře - tak jak to znají všichni gameři ze života,“ doplňuje Vojtěch Pres, odborník na esport ze společnosti Sazka.Zápas nakonec vyhráli hráči týmu Brute poměrem 2:1 na mapy. Byl to ale dramatický, i když místy dost netradiční, souboj. Diváci showmatche si kromě zápasů užili spoustu soutěží o reklamní předměty nebo o zcela novou módní kolekci, která vznikla v kolaboraci české značky sportovního oblečení LALAVOOM a společnosti Semtex.
Nechybělo tajné vystoupení DJ Konexe. Akcí provázela moderátorská dvojice Porty (youtuber) a Vojtěch „Wango“ Pres (esportový komentátor, žurnalista a analytik esportu Sazka). Společně s hráči se do zápasů připojila taky streamerka Natalkaa a youtuber Roth Wellden.