Trh stíracích losů v posledních letech neustále roste. Od roku 2012 se objem vložených prostředků do okamžitých loterií zvedl o 2 miliardy korun. I letos dojde ke zhruba 10% zvýšení tržeb. Pro Čechy jsou stírací losy mimo jiné velmi zajímavým vánoční dárkem a ve srovnání s ostatními měsíci se v předvánočním období zvyšují prodeje přibližně o 40 %.
„V posledním čtvrtletí se začínají průměrné týdenní tržby stíracích losů zdvojnásobovat a nejvyšší jsou pak právě v probíhajícím vánočním týdnu, kdy očekáváme, že se tržby budou pohybovat nad 120ti miliony korun,“ říká ředitel komunikace Sazky Václav Friedmann.

Růst trhu okamžitých loterií
Rok Tržby
2012 441 826 390
2013 1 066 976 039
2014 1 510 452 711
2015 1 960 417 291
2016 2 591 461 799
 
Za rostoucí popularitou stírání losů stojí hned několik faktorů. Tím hlavním je zábavnost a také možnost vybrat si svůj los. Lidé si vybírají takové losy, které jsou jim tematicky blízké, například ženy rády kupují Černé perly a emise s nádechem magie a osudovosti. Muži pak nejčastěji stírají jeden z losů Rentiér, který skrývá hlavní výhru - rentu až 100 tisíc korun měsíčně po dobu 5 let. Širokou škálou designů jsou losy pro zákazníky mnohem více osobní. U losu navíc lidé nemusejí čekat na žádné losování a mohou okamžitě zjistit, jestli si na tom jejich skrývá výhra a jak vysoká.
 

Na výhry jde až 70 % tržeb
 

U portfolia Sazka losů platí základní rovnice – čím dražší los, tím vyšší hlavní výhra. Každá emise stíracích losů má jinak rozprostřen daný výherní podíl. Některé losy nabízí jednu velkou hlavní výhru v hodnotě 10 milionů korun, jiné pak skrývají více hlavních výher ve výši 1 milion korun. Například u vánočního losu za 100 korun jde na výhry 65 %, u losu za 500 korun je to dokonce 70 % z ceny celé emise losů.
 
Společnost Sazka přichází před vánočními svátky s několika speciálními emisemi. Velmi oblíbenou novinkou je los Adventní kalendář, kde na dospělé čeká pod každým prosincovým dnem jedno stírací pole, a to až do Vánoc. Hlavní výhra je milion korun. Už tradičně je populární los Přání, což je arch jmenovek, které lidé využívají k popiskům na dárky nebo si je například dávají pod talíře místo šupinky pro štěstí. Originální je například i otevírací los Vánoční přání, kde je místo i pro osobní vzkaz. Prémiovým svátečním dárkem je los Štědré Vánoce za 500 korun, kde se skrývá hlavní výhra 10 milionů korun.