Společnost Sazka se dlouhodobě snaží podporovat myšlenku zodpovědného hraní, a proto se i v letošním roce zapojila do celosvětové kampaně Give responsibly. Účelem je především v období Vánoc šířit osvětu, že stírací losy a potažmo loterijní hry přinášejí zábavu, ale malým dětem do rukou nepatří. Sazka se tak již druhým rokem přidává k řadě světových, nadnárodních společností z oblasti zábavního průmyslu s cílem podpořit téma zodpovědného hraní u dětí a mladistvých.
Stírací losy patří mezi oblíbené dárky, kterými často obdarujeme své nejbližší, kterým chceme udělat radost alespoň tímto malým potěšením. Pakliže byste přemýšleli nad tím, že by mohly udělat radost také dětem, měli byste zpozornět. Do rukou jim totiž rozhodně nepatří. Dětský mozek si totiž v případě výhry nedokáže vyhodnotit, že se jedná především o zábavu, nikoliv o rychlý zdroj peněz.
V dotazníkovém šetření Národní rady problémového hráčství ve Washingtonu vyšlo najevo, že se děti dostávají do kontaktu s různými formami her o peníze již v poměrně brzkém věku, nejčastěji mezi 9 a 11 lety. Přibližně 60 % středoškolských studentů pak uvedlo, že v minulém roce alespoň jednou hráli o peníze. „V České republice je hraní loterií a losů povoleno od 18ti let. V online prostředí ani v kamenné prodejní síti si děti žádnou z her koupit nemohou. Jestli ale doma hrají s rodiči, tam už nedohlédneme. Proto je důležité na tohle téma upozorňovat. Věřím, že větší radost malým dětem pod stromečkem udělá místo losu stíracího třeba los plyšový,“ říká tisková mluvčí společnosti Sazka Veronika Diamantová.
Kampaň Give responsibly
Každoročně se americká Národní rada problémového hráčství a kanadské Mezinárodní centrum pro problémy mládeže s hazardem na McGillově univerzitě spojí a žádají loterie po celém světě, aby podpořily prázdninovou kampaň cílenou na zvýšení povědomí o rizicích zábavních her o peníze pro děti a mladistvé, nejen během vánočních prázdnin. „Po boku téměř dvaceti amerických, šesti kanadských a řadě evropských loterních společností Sazka potvrzuje i na mezinárodním poli, že patří mezi světově klíčové hráče propagující zodpovědný přístup k hraní. Vzdělávat hráče a chránit zranitelné skupiny, to nepochybně patří mezi naše klíčové priority,“ uzavírá Veronika Diamantová.
Právě společnost Sazka, která dlouhodobě propaguje myšlenku zodpovědného hraní přes svůj projekt Hraj s rozumem, v současné době věnuje intenzivní pozornost prevenci nezletilých, a proto je zapojení do kampaně Give responsibly zcela přirozenou volbou.
V dotazníkovém šetření Národní rady problémového hráčství ve Washingtonu vyšlo najevo, že se děti dostávají do kontaktu s různými formami her o peníze již v poměrně brzkém věku, nejčastěji mezi 9 a 11 lety. Přibližně 60 % středoškolských studentů pak uvedlo, že v minulém roce alespoň jednou hráli o peníze. „V České republice je hraní loterií a losů povoleno od 18ti let. V online prostředí ani v kamenné prodejní síti si děti žádnou z her koupit nemohou. Jestli ale doma hrají s rodiči, tam už nedohlédneme. Proto je důležité na tohle téma upozorňovat. Věřím, že větší radost malým dětem pod stromečkem udělá místo losu stíracího třeba los plyšový,“ říká tisková mluvčí společnosti Sazka Veronika Diamantová.
Kampaň Give responsibly
Každoročně se americká Národní rada problémového hráčství a kanadské Mezinárodní centrum pro problémy mládeže s hazardem na McGillově univerzitě spojí a žádají loterie po celém světě, aby podpořily prázdninovou kampaň cílenou na zvýšení povědomí o rizicích zábavních her o peníze pro děti a mladistvé, nejen během vánočních prázdnin. „Po boku téměř dvaceti amerických, šesti kanadských a řadě evropských loterních společností Sazka potvrzuje i na mezinárodním poli, že patří mezi světově klíčové hráče propagující zodpovědný přístup k hraní. Vzdělávat hráče a chránit zranitelné skupiny, to nepochybně patří mezi naše klíčové priority,“ uzavírá Veronika Diamantová.
Právě společnost Sazka, která dlouhodobě propaguje myšlenku zodpovědného hraní přes svůj projekt Hraj s rozumem, v současné době věnuje intenzivní pozornost prevenci nezletilých, a proto je zapojení do kampaně Give responsibly zcela přirozenou volbou.