Eva Nováková o platformě reLosy: Sazka v oblasti udržitelnosti inspiruje loterijní svět
Sazka se letos stala průkopníkem ve světě loterií díky projektu, který dává starým a neprodaným stíracím losům druhý život. Pod vedením Evy Novákové, manažerky kategorie stíracích losů, začala Sazka upcyklovat losy do originálních a funkčních produktů, jako jsou designové tenisky Sazka Kickz, modulární nábytek nebo ekologické deodorizační puky. Tento krok staví Sazku do unikátní pozice nejen na domácím trhu, ale i na globální scéně.


Přečtěte si také: Jak Sazka pomáhá zaměstnancům skloubit kariéru a rodinný život? To prozrazuje Kateřina Lukášová


Jak projekt upcyklace vznikal a jaké jsou jeho další plány, o tom si Eva Nováková povídala s redaktorem Týdeníku Euro. A co prozradila?


Například jaké má Sazka s reLosy další plány?

„V plánu máme další projekty, na kterých už pracujeme. Vyhlášení studentské výzvy Reborn Design 2024 proběhlo v červnu a studenti přišli se skvělými nápady. Vítězem kategorie „papír“, která obsahovala naše Sazka losy, ale hlavně absolutním vítězem soutěže se stal návrh ekologických deodorizačních puků od Václava F. Matyáše, který zaujal svou inovativností i praktickým využitím. Máme z něj velkou radost a společně se studentem jsme ve fázi výroby prvních 1 300 kusů, které využijeme při různých příležitostech.“


Nebo také to, jakou roli hrají stírací losy v portfoliu Sazky? 

„Stírací losy patří dlouhodobě mezi stabilní a klíčové produkty Sazky, přičemž se tento segment neustále vyvíjí. Losy jsou hodně oblíbené i jako malé dárky, a to nejen k Vánocům, kdy se jako dárky využívají asi nejčastěji. V poslední době roste i jejich obliba jako dárků na svatby, k MDŽ nebo narozeninám. Díky jejich variabilitě od výher přes cenu losu až po design se dají přizpůsobit různým příležitostem. Ročně už na výhrách vyplatíme několik miliard korun.“


Kdo je Eva Nováková? 

Působí v Sazce více než 10 let a věnuje se rozvoji kategorie stíracích losů, která za tu dobu vyrostla z milionů na miliardy. Podílela se na klíčových kampaních jako jsou například losy Černá perla či Rentiér. V losech vidí hravost, díky které ji i po tolika letech práce s nimi stále baví.

Celý rozhovor si můžete přečíst na webu Týdeníku Euro.
 

Přečtěte si také