Úplně poprvé se v českých loterních dějinách objevuje šance vyhrávat téměř tři miliardy korun, a proto jsme se zeptali mužů a žen z pěti států Evropy, co pro ně znamená bohatství.
Přečtěte si také: Za 22 milionů z Eurojackpotu si Moravan postaví bydlení snů
Miliardářská loterie Eurojackpot výhrami přepisuje dějiny a nově k pátečnímu losování přidává i druhé losování každé úterý.
S věkem rostou nároky na peníze a životní úroveň
Čím jsme starší, tím více peněz potřebujeme pro své pohodlí. Zatímco generace Z, prezentovaná studenty a mladými, kteří nastupují do prvního zaměstnání, je poměrně skromná a spokojená, generace mileniálů už má vyšší nároky. S věkem se požadavky na bohatství stupňují.Podle evropského průzkumu mezi Čechy, Slováky, Němci, Finy a Italy, realizovaného u příležitosti spuštění druhého losování Eurojackpotu, si chudí připadají spíše starší lidé. Dá se u nich sice předpokládat finanční zajištění, ale k dosažení uspokojivé životní úrovně potřebují více peněz.
Generace Z po životní změně neprahne
Dovedete si představit, že ze dne na den získáte miliardovou výhru v loterii? Jak by potom vypadal váš život? Překvapivě nejčastějšími odpověďmi v průzkumu byl život beze změny. Přestože by měli lidé na účtu částku, kterou si neumíme představit ani napsanou na papíře, spousta lidí by v případě rychlého zbohatnutí dala přednost běžnému životu před povýšením do řad smetánky. Dokonce by s výjimkou Finů ani nechtěli odejít ze své práce. Pouze by si užívali finanční zajištění.Nicméně i v tomto existují rozdíly mezi generacemi. Největší sklon k životním změnám totiž převládá mezi mileniály a lidmi ve středním věku. Mladší ročníky z generace Z jsou většinou spokojené a nemají tendence svůj život měnit. Generace X má zase ráda své stálé zázemí a nerada jej opouští.
Existuje vzorec na to, kde bychom utratili své peníze?
Každý člověk je jiný, takže není úplně možné jednoznačně ukázat prstem na první věc, kterou si šťastný výherce pořídí. Přesto odpovědi dotazovaných Evropanů ukazují shodu mezi generacemi v různých státech. Vlastní nemovitosti a bydlení měli v hledáčku hlavně mileniálové, naopak generace X by si peníze užívala více impulzivně. Pořizovali by šperky, jezdili na dovolené a kupovali luxusní auta.Mezi extravagantní možnosti, jak naložit s miliardovou výhrou, patří i nejrůznější nákupy, jako je pořízení vlastního ostrova, sbírání umění či soukromé letadlo. Průzkum poukázal na odlišnosti v preferencích mužů a žen, kdy ženy jsou více fixované na jistotu, a proto by raději koupily dům, pozemek nebo rovnou vlastní ostrov, zatímco muži by v rozhodování byli mnohem spontánnější a kreativnější, dopřáli by si vysněný vůz nebo hned celou automobilovou flotilu.
Eurojackpot – Nově dvakrát šance stát se miliardářem
Eurojackpot je nejrozšířenější loterií v Evropě, která vznikla ve Finsku, a nyní se hraje v osmnácti zemích. Od října 2014 také v České republice, kde padla dosud rekordní výhra Eurojackpotu: 2,5 miliardy korun. V roce 2019 pak v Sazce padla nejvyšší výhra v českém on-line sázení, a to ve výši 1,4 miliardy korun.Od konce března si Eurojackpot můžete kromě pátku vsadit také v úterý. Jen pro tuzemské zákazníky s plným tiketem je po dobu prvních pěti losovacích úterků připravena možnost zahrát si také o celkem 50 Land Rover Defenderů (10 vozů pro každé úterní slosování). Hodnota každého vozu je 2,2 milionu korun.
O Defender si sice dneska nezahrajete, zato ale můžete vyhrát rovnou 904 milionů korun. Klikněte si pro svůj tiket na tento odkaz.
*Průzkum pro společnost SAZKA provedla agentura Ipsos. Do mezinárodního dotazníkového šetření byly zahrnuty vybrané země, ve kterých se hraje Eurojackpot – Česká republika, Slovensko, Itálie, Finsko a Německo. Z každé země odpovídalo 500 respondentů, muži i ženy ve věku od 18–65+ let.
Generace X
Pod tímto pojmem označujeme všechny, kteří se narodili přibližně od roku 1965 do roku 1982. V České republice se této generaci přezdívá Husákovy děti. Zažili ještě svět bez počítačů a internetu, zažili socialismus i divoká devadesátá léta.
Generace Y (mileniálové)
Lidé narození v období po roce 1983. Byli vychováváni tak, že když si půjdou za svým, mohou mít, co si zamanou. Jsou jim blízké moderní technologie, postují, sdílejí, stahují aplikace a naplno je používají. Nezřídka bojují s autoritami.
Generace Z
Společné označení pro skupinu lidí narozenou od poloviny 90. let do roku 2012. Vžilo se pro ně označení známé také jako „internetová generace“. Rádi stahují nové aplikace, tráví hodně času online a moc nerozumí tomu, proč by se měli ještě učit psát rukou.